Facebook, Whatsapp, Instagram... Mark Zuckerberg'ün sahip olduğu 3 dev isim...
Instagram, 2016 yılında uygulama içerisine story özelliğini gömdü. Bunun nedeni ise Facebook'un Snapchat'i satın almayı deneyip başarısız olmasıydı. Snapchat potansiyelinin farkındaydı ve uygulamayı satmamakta kararlıydı. Facebook ise daha mantıklı bir geri hamle yaptı ve başta instagram olmak üzere sahip olduğu bütün sosyal medya araçlarına story özelliği ekledi. Başta hepimize ekstra bir yük gibi geldi, yeni uygulama düzenlerine alışamayacak gibi hissettik, "Whatsapp'ı elleme Facebook" tarzında tweetler bile atıldı.
Şimdi Facebook'un kendi çapında yaptığı bu hamlenin ne kadar mantıklı olduğunu açıklamak isterim. Amacım kesinlikle savunmak değil. Sadece milyar dolarlık bir uygulama olan Snapchat'i nasıl bitirdiğini anlatmak istiyorum.
Öncelikle Facebook'un sahip olduğu her bir uygulamanın story özelliğini hedef alan kitlelerin profillerine bakalım;
Facebook: Herkesin bir facebook hesabı var. Aktif kullanıcılar orta yaşlı ve yaşlılar.
Instagram: Genellikle genç bir kitleye sahip. Hitap ettiği yaş grubundaki neredeyse bütün kullanıcılar aktif.
Whatsapp: Herkes kullanmakta (hatta artık resmi yazıların bile atıldığı yer). Anlık haberleşmeyi lüks olmaktan çıkarıp herkes için ihtiyaç haline getiren uygulama.
Şimdi Snapchat cephesine geçelim;
Instagramdan daha az bir genç kitleye sahip, çünkü her Instagram hesabı olanın Snapchat hesabı yok. Uygulamayı tanımlamak gerekirse gençlerin günlük aktivitelerini birbirlerine, ailelerine göstermeden paylaştığı yer. 18 yaş üzeri uygulama olmasına rağmen okumayı öğrenen çocuklardan tutun orta yaş sınırına kadar kullanıcısı var.
Facebook Snapchat'i kendi silahıyla vurdu. Sahip olduğu bütün uygulamalara story özelliği ekledi. Story denen meretin ne olduğunu bile bilmeyen orta yaş ve yaşlı kesimin bile kullanmasını sağladı, bunu Whatsapp story ile başardı. Instagram story ile günlük aktivitelerini takipçileriyle paylaşmak isteyen kimselere yardımcı oldu. Snapchat'teki eksikleri farkedip hepsini teker teker kendi fikirleri doğrultusunda düzelterek kendi uygulamalarına ekledi ve her bir uygulamasındaki bu özelliğin ne kadar tuttuğunu 1 yıl kadar izledi.
Snapchat cephesi bunların farkında olacak ki bundan 1 ay kadar önce yayınladıkları haberde Snapchat'in Android cihazlarda ağır çalıştığını kabul edip bunu düzeltmek için en yakın zamanda uygulamayı baştan dizayn edeceklerini duyurdu. Fakat bu hamleyi daha hayata geçirmeden Facebook'tan yeni bir tokat yedi.
Şimdi ise Snapchat için Instagram'dan öldürücü hamle geldi. Facebook'un sahip olduğu uygulamalar arasında story özelliği en çok kullanılan Instagram uygulaması, kendi yaptıkları bir "Snapchat" uygulamasını markete sürdü. Direk Mesaj özelliğini artık uygulamanın kendi bünyesinden kaldırarak Facebook Messenger gibi ayrı bir uygulamaya taşıyor. Tabi bu uygulama Snapchat'in yapabileceği her şeyi ve Instagram'ın DM özelliklerinin hepsini barındırıyor. Çok zekice bir hamle Mark...
Direct from Instagram uygulaması ile Snapchat'in kullanılma sebeplerinden biri olan "Send nudes" sorunsalı da ortadan kalkmış oluyor. Sadece bunun için değil, herhangi bir foroğrafı DM olarak birine yollarken "acaba story'e gitti mi?" tedirginliğini de minimuma indiriyor.
Tabi ki bunlar kimine göre güzel kimine göre kötü. Ben diyorum ki, her değişiklikte önce bundan nefret edip daha sonra da onsuz yaşayamayacak hale geliyoruz ama bir şeyi unutuyoruz. Facebook artık ailemizin bir bireyi olmuş durumda. Hepimizin hayatından, ailemizin olduğundan daha çok haberdar. Komplo teorisi diyebilirsiniz ama yaptığımız her hareketle Facebook'un yapay zekasına biraz daha güç katıp, birilerinin milyonlar kazanmasına yardımcı oluyoruz.
Türkiye için konuşmak gerekirse; ilklerimizi çok benimsiyoruz, bunun için "instasnap" diyoruz :)
Nhmanas
Instagram, 2016 yılında uygulama içerisine story özelliğini gömdü. Bunun nedeni ise Facebook'un Snapchat'i satın almayı deneyip başarısız olmasıydı. Snapchat potansiyelinin farkındaydı ve uygulamayı satmamakta kararlıydı. Facebook ise daha mantıklı bir geri hamle yaptı ve başta instagram olmak üzere sahip olduğu bütün sosyal medya araçlarına story özelliği ekledi. Başta hepimize ekstra bir yük gibi geldi, yeni uygulama düzenlerine alışamayacak gibi hissettik, "Whatsapp'ı elleme Facebook" tarzında tweetler bile atıldı.
Şimdi Facebook'un kendi çapında yaptığı bu hamlenin ne kadar mantıklı olduğunu açıklamak isterim. Amacım kesinlikle savunmak değil. Sadece milyar dolarlık bir uygulama olan Snapchat'i nasıl bitirdiğini anlatmak istiyorum.
Öncelikle Facebook'un sahip olduğu her bir uygulamanın story özelliğini hedef alan kitlelerin profillerine bakalım;
Facebook: Herkesin bir facebook hesabı var. Aktif kullanıcılar orta yaşlı ve yaşlılar.
Instagram: Genellikle genç bir kitleye sahip. Hitap ettiği yaş grubundaki neredeyse bütün kullanıcılar aktif.
Whatsapp: Herkes kullanmakta (hatta artık resmi yazıların bile atıldığı yer). Anlık haberleşmeyi lüks olmaktan çıkarıp herkes için ihtiyaç haline getiren uygulama.
Şimdi Snapchat cephesine geçelim;
Instagramdan daha az bir genç kitleye sahip, çünkü her Instagram hesabı olanın Snapchat hesabı yok. Uygulamayı tanımlamak gerekirse gençlerin günlük aktivitelerini birbirlerine, ailelerine göstermeden paylaştığı yer. 18 yaş üzeri uygulama olmasına rağmen okumayı öğrenen çocuklardan tutun orta yaş sınırına kadar kullanıcısı var.
Facebook Snapchat'i kendi silahıyla vurdu. Sahip olduğu bütün uygulamalara story özelliği ekledi. Story denen meretin ne olduğunu bile bilmeyen orta yaş ve yaşlı kesimin bile kullanmasını sağladı, bunu Whatsapp story ile başardı. Instagram story ile günlük aktivitelerini takipçileriyle paylaşmak isteyen kimselere yardımcı oldu. Snapchat'teki eksikleri farkedip hepsini teker teker kendi fikirleri doğrultusunda düzelterek kendi uygulamalarına ekledi ve her bir uygulamasındaki bu özelliğin ne kadar tuttuğunu 1 yıl kadar izledi.
Snapchat cephesi bunların farkında olacak ki bundan 1 ay kadar önce yayınladıkları haberde Snapchat'in Android cihazlarda ağır çalıştığını kabul edip bunu düzeltmek için en yakın zamanda uygulamayı baştan dizayn edeceklerini duyurdu. Fakat bu hamleyi daha hayata geçirmeden Facebook'tan yeni bir tokat yedi.
Şimdi ise Snapchat için Instagram'dan öldürücü hamle geldi. Facebook'un sahip olduğu uygulamalar arasında story özelliği en çok kullanılan Instagram uygulaması, kendi yaptıkları bir "Snapchat" uygulamasını markete sürdü. Direk Mesaj özelliğini artık uygulamanın kendi bünyesinden kaldırarak Facebook Messenger gibi ayrı bir uygulamaya taşıyor. Tabi bu uygulama Snapchat'in yapabileceği her şeyi ve Instagram'ın DM özelliklerinin hepsini barındırıyor. Çok zekice bir hamle Mark...
Direct from Instagram uygulaması ile Snapchat'in kullanılma sebeplerinden biri olan "Send nudes" sorunsalı da ortadan kalkmış oluyor. Sadece bunun için değil, herhangi bir foroğrafı DM olarak birine yollarken "acaba story'e gitti mi?" tedirginliğini de minimuma indiriyor.
Tabi ki bunlar kimine göre güzel kimine göre kötü. Ben diyorum ki, her değişiklikte önce bundan nefret edip daha sonra da onsuz yaşayamayacak hale geliyoruz ama bir şeyi unutuyoruz. Facebook artık ailemizin bir bireyi olmuş durumda. Hepimizin hayatından, ailemizin olduğundan daha çok haberdar. Komplo teorisi diyebilirsiniz ama yaptığımız her hareketle Facebook'un yapay zekasına biraz daha güç katıp, birilerinin milyonlar kazanmasına yardımcı oluyoruz.
Türkiye için konuşmak gerekirse; ilklerimizi çok benimsiyoruz, bunun için "instasnap" diyoruz :)
Nhmanas
Yorumlar
Yorum Gönder